Mukautettu käyttämääsi sovellukseen

Tavallisesti jarrua ohjataan jarrunohjaimella, joka on sijoitettu joko moottorin liitäntärasiaan tai kytkentäkaappiin. Erilaisten liitäntäjännitteiden lisäksi voit valita laajasta valikoimastamme jarrunohjaimen useisiin eri sovelluksiin.

  • Kiihdytystoiminto korkealle kytkentätaajuudelle käyttämällä patentoitua twocoil-järjestelmää, esim. BGE ../ BME ../ BSG ..
  • Nopea pysäytystoiminto suurta pysäytystarkkuutta varten integroiduilla tai ylimääräisillä nopeilla releillä, esim. BMP ../ BSR ../ BUR ..
  • Integroitu lämmitystoiminto (BMH ..)
  • Ylimääräinen DC 24 V-tulo PLC:lle tai taajuusmuuttajalle, esim. BMK.. tai BMV..
  • Turvamoduuli jarrun energiansyötön toiminnallisesti turvalliseen keskeytykseen (BST ..)

Jarrut BE2:een asti voidaan toimittaa myös ulkoisella tasajännitteellä ilman jarrunohjainta.

Erityisen lyhyet vasteajat käynnistyksen yhteydessä

BE..-jarruissa on SEW-EURODRIVEn patentoima kaksikäämijärjestelmä. Jarrunohjain varmistaa jarrujärjestelmän kiihdytystoiminnon avulla, että ensin kytkeytyy päälle kiihdytinkäämi ja sen jälkeen pitokäämi (koko kela).

Voimakas impulssi magnetoinnissa (suuri kiihtyvyysvirta) johtaa hyvin lyhyeen vasteaikaan, erityisesti suurissa jarruissa, saavuttamatta saturaatiorajaa.

Jarruhihnan pidike liikkuu nopeasti ja moottori käynnistyy ilman jarrutustehon häviötä.

Erityisen lyhyt vasteaika sammutettaessa

Jarrutuksen vasteaika riippuu myös siitä, kuinka nopeasti jarrukelaan varastoitu energia häviää, kun virtalähde kytketään pois päältä.

Vapaasti pyörivää diodia käytetään energian hajauttamiseen vaihtovirran katkaisussa. Virta pienenee eksponentiaalisesti. Virta häviää paljon nopeammin varistorin kautta, kun DC- ja AC-piirit katkaistaan samanaikaisesti kelan tasavirtapiirin kanssa. Vasteaika lyhenee huomattavasti. Perinteisesti DC- ja AC-piirien katkaisu toteutetaan käyttämällä lisäkontaktia jarrukontaktorissa (sopii induktiiviselle kuormalle). Tietyissä olosuhteissa voidaan käyttää SR.E-elektronisia virtareleitä tai UR.E-jännitereleitä DC-piirin keskeyttämiseen (ks. seuraavia osio).

Asennus kytkentäkaappiin BM..

BMS-, BME-, BMP-, BMV- ja BMK-mallien kotelot ovat samanlaiset. Syöttöjännite ja apu- tai ohjausliittimet on kytketty liittimiin 1-4. Liittimet 13-15 ovat BE-jarrun kolme syöttöjohtoa.

Jarrujen ohjausjärjestelmät

Seuraavissa taulukoissa on lueteltu moottorin liitäntäkoteloon ja kytkentäkaappiin asennettavien jarrujen ohjausjärjestelmien tekniset tiedot. Kotelot ovat eri värisiä (=värikoodi), jotta ne olisi helpompi erottaa toisistaan.

... kytkentäkotelossa

Tyyppi Toiminto Jännite Pitovirta
IHmax
A
Tyyppi Tuotenumero Värikoodi
BG Puoliaaltotasasuuntaaja AC 230 – 575 V 1.4 BG 1.4 827 881 4 musta
AC 150 – 500 V 1.5 BG 1.5 825 384 6 musta
AC 24 – 500 V 3.0 BG 3 825 386 2 ruskea
BGE Elektronisella vaihtokytkennällä varustettu puoliaaltotasasuuntaaja AC 230 – 575 V 1.4 BGE 1.4 827 882 2 punainen
AC 150 – 500 V 1.5 BGE 1.5 825 385 4 punainen
AC 42 – 150 V 3.0 BGE 3 825 387 0 sininen
BSR Puoliaaltotasasuuntaaja + virtarele AC 150 – 500 V 1.0 BGE 1.5 + SR 11
825 385 4
826 761 8

punainen
-
1.0 BGE 1.5 + SR 15
825 385 4
826 7621 8

punainen
-
1.0 BGE 1.5 + SR 19
825 385 4
826 246 2

punainen
-
AC 42 – 150 V 1.0 BGE 3 + SR11
825 387 0
826 761 8

sininen
-
1.0 BGE 3 + SR15
825 387 0
826 762 6

sininen
-
1.0 BGE 3 + SR19
825 387 0
826 246 2

sininen
-
BUR Puoliaaltotasasuuntaaja + jänniterele AC 150 – 500 V 1.0 BGE 1.5 + UR 15
825 385 4
826 759 6

punainen
-
AC 42 – 150 V 1.0 BGE 3
+ UR 11

825 387 0
826 758 8

sininen
-
BS Varistorisuojakytkentä DC 24 V 5.0 BS24 826 763 4 vedensininen
BSG Elektroninen kytkentä DC 24 V 5.0 BSG 825 459 1 valkoinen
BMP Elektronisella vaihtokytkennällä varustettu puoliaaltotasasuuntaaja, integroitu jänniterele AC 230 – 575 V 2.8 2.8 2.8 -

... kytkentäkaapissa

Tyyppi Toiminto Jännite Pitovirta
IHmax
A
Tyyppi Tuotenumero Värikoodi
BMS Puoliaaltotasasuuntaaja kuten BG AC 230 – 575 V 1.4 BMS 1.4 829 830 0 musta
AC 150 – 500 V 1.5 BMS 1.5 825 802 3 musta
AC 42 – 150 V 3.0 BMS 3 825 803 1 ruskea
BME Elektronisella vaihtokytkennällä varustettu puoliaaltotasasuuntaaja kuten BGE AC 230 – 575 V 1.4 BME 1.4 829 831 9 punainen
AC 150 – 500 V 1.5 BME 1.5 825 722 1 punainen
AC 42 – 150 V 3.0 BME 3 825 723 X sininen
BMH Elektronisella vaihtokytkennällä ja lämmityksellä varustettu puoliaaltotasasuuntaaja AC 230 – 575 V 1.4 BMH 1.4 829 834 3 Green
AC 150 – 500 V 1.5 BMH 1.5 825 818 X vihreä
AC 42 – 150 V 3.0 BMH 3 825 819 8 keltainen
BMP Elektronisella vaihtokytkennällä varustettu puoliaaltotasasuuntaaja, integroitu jänniterele AC 230 – 575 V 1.4 BMP 1.4 829 832 7 valkoinen
AC 150 – 500 V 1.5 BMP 1.5 825 685 3 valkoinen
AC 42 – 150 V 3.0 BMP 3 826 566 6 vaaleansininen
AC 230 – 575 V 2.8 BMP 3.1 829 507 7 -
BMK Elektronisella vaihtokytkennällä varustettu puoliaaltotasasuuntaaja, 24-VDC-ohjaustulo AC 230 – 575 V 1.4 BMK 1.4 829 883 5 vedensininen
AC 150 – 500 V 1.5 BMK 1.5 826 463 5 vedensininen
AC 42 – 150 V 3.0 BMK 3 826 567 4 vaalenpunainen
BMV Elektronisella vaihtokytkennällä varustettu jarrun ohjauslaite, 24-VDC-ohjaustulo ja nopea poiskytkentä DC 24 V 5.0 BMV 5 1 300 006 3 valkoinen
BST Turvallisuuteen liittyvä jarrunohjaus elektronisella kytkimellä ja DC-tulon syötöllä AC 460 0.6 BST 0.6S 08299714 -
AC 400 0.7 BST 0.7S 13000772 -
AC 230 1.2 BST 1.2S 13001337 -
Yhteydenottolomake Sijainnit maailmanlaajuisesti SEW Suomi yhteystiedot