Asennuskannanhallintapalvelu parantaa käytettävyyttä

01.04.19

Tiedote

SEW-EURODRIVE Oy:n CDM®-asennuskannan hallinta (Complete Drive Management) on käyttölaitteiden hallintaan ja kunnossapitoon suunniteltu palvelu. Se soveltuu useille teollisuudenaloille sekä teollisuuden loppuasiakkaille. Käyttölaitteiden ajantasainen asennuskanta ja varaosavarasto edesauttavat ennakoimaan tarvittavat huolto- ja korjaustoimenpiteet.

”CDM®-asennuskannan hallinta on asiakaskohtainen palvelukonsepti. Se soveltuu kaikkien valmistajien käyttölaitteille (vaihdemoottorit, vaihteet, sähkömoottorit ja taajuusmuuttajat). Palvelu on otettu käyttöön mm. monilla sahoilla Suomessa. Olemme jo kartoittaneet useita tuhansia käyttölaitteita. Sahateollisuudesta kertyneiden hyvien kokemuksien myötä laajennamme palveluamme myös muille teollisuudenaloille”, kertoo SEW-EURODRIVE Oy:n myyntijohtaja Juha Korhola.

”Palvelun käyttöönotto on helppoa. Kunnossapidon asiantuntijamme valokuvaavat ja merkitsevät käyttölaitteet sekä yksilöivät niiden sijainnin. Dokumentoimme ja tallennamme käyttölaitekohtaiset tekniset tiedot Online Support -järjestelmäämme. Sen jälkeen kokoonpano-ohjelmaamme kuuluvat käyttölaitteet ovat tilausvalmiina järjestelmässä”, jatkaa SEW-EURODRIVE Oy:n aluemyyntipäällikkö Timo Tuominen. Hän vastaa CDM®-asennuskannan hallinta -palvelun kehittämisestä.

Asiakkaamme ovat palvelun avulla parantaneet käytettävyyttä ja nopeuttaneet häiriötilanteista palautumista. Muita palvelusta havaittuja hyötyjä ovat mm. kunnossapito- ja käyttökustannuksissa säästäminen, varaosavarastoon sidotun pääoman pienentäminen, tuotannon tehostuminen ja hankintaprosessin nopeutuminen. Olemme huomanneet, että CDM®-asennuskannan hallinta -konseptimme luo positiivisia liiketoimintavaikutuksia asiakkaillemme, toteaa Korhola lopuksi.

Kaikkien valmistajien käyttölaitteille

.