SEW-EURODRIVE Oy mukana Oulun koerikastamo hankkeessa

23.05.16

SEW-EURODRIVE Oy mukana maailman ensimmäisen yliopistoympäristöön rakennetun koerikastamon laajennushankkeessa.

SEW-EURODRIVE lieriötappivaihdemoottori

Oulun yliopiston kaivos- ja rikastustekniikan tutkimusyksikössä on maailman ensimmäinen yliopistoympäristöön rakennettu jatkuvatoiminen automatisoitu koerikastamo. Koerikastamo otettiin käyttöön vuonna 2012. Flowrox Oy toimittaa Oulun yliopiston Kaivannaisalan tiedekunnan koerikastamoon 29 kpl LPP-D15 letkupumppuyksikköä sisältäen SEW-EURODRIVE lieriötappivaihdemoottorit.

Flowrox LPP-D15 letkupumppuyksikkö

Pumpputuotepäällikkö Markus Rossin mukaan Flowrox valikoitui laajennushankkeessa toimittajaksi letkupumppujensa tarjoamien teknisten ominaisuuksien, korkean energiatehokkuuden sekä alhaisten kokonaiskustannusten ansiosta.

Flowrox valitsi SEW-EURODRIVE Oy:n toimittajaksi vaihdemoottorien osalta. ”Yritys on luotettava ja pitkäaikainen yhteistyökumppanimme. Tuotteiden korkea laatu ja asiantuntemus käyttölaitteiden liittämisessä osaksi koerikastamon automaatiojärjestelmää olivat myös meille tärkeitä valintakriteereitä”, kertoo Rossi yhteistyökumppanin valinnasta.

Pumput kootaan ja koeajetaan Flowroxin Lappeenrannan tehtaalla, ja itse toimitus ajoittuu touko-kesäkuulle.

Flowrox-letkupumput on suunniteltu teollisuuden käyttökohteisiin ja soveltuvat kuluttavien, syövyttävien ja muiden vaativien väliaineiden pumppaamiseen, annosteluun ja tarkkuusannosteluun. Flowrox-letkupumput ovat täysin uusi innovaatio syrjäytyspumppujen maailmassa, ja alentavat pumppauksen kokonaiskustannuksia sekä pienentävät ympäristön kuormitusta.

SEW-EURODRIVE:n kattavasta vaihdemoottorivalikoimasta löytyy jokaiseen käyttötehtävään kooltaan ja teholtaan paras ratkaisu. Vaihdemoottorien modulaarinen rakenne on suunniteltu vastaamaan kaikkien käyttöalueiden tarpeita. Monipuolisten rakennetyyppien ja toteutustapojen ansiosta esim. kapearakenteisten lieriövaihdemoottorien käyttömahdollisuudet ovat laajat vaativissakin oloissa.

Tuotepäällikkö Markus Rossi, p. 0400 989 284, markus.rossi@flowrox.com,

Viestintä ja markkinointiviestintä päällikkö Inka Tuononen, p. 050 434 4244, inka.tuononen@flowrox.com

SEW-EURODRIVE Suomessa

SEW-EURODRIVE Oy on käyttötekniikkaan erikoistunut yritys. Tuotevalikoima koostuu vaihdemoottoreista, teollisuusvaihteista, taajuusmuuttajista, servokäytöistä ja hajautetusta käyttöautomaatiosta. Yrityksen pääkonttori, kokoonpanotehdas ja huoltokeskus toimivat Hollolassa. Aluekonttorit sijaitsevat Kotkassa, Tampereella, Vaasassa, Kuopiossa ja Oulussa. Yritys on perustettu Lahteen vuonna 1975.

Karkkilassa sijaitseva SEW-EURODRIVE -konsernin tuotantolaitos on erikoistunut suurten teollisuusvaihteiden suunnitteluun ja valmistukseen. SEW-EURODRIVE -yhtiöt työllistävät Suomessa yli 220 työntekijää ja ovat osa kansainvälistä käyttötekniikan kokonaisratkaisuihin erikoistunutta saksalaista SEW-EURODRIVE -konsernia. Vuonna 1931 perustetun perheyrityksen palveluksessa on yli 16 000 työntekijää 47 maassa ja liikevaihto on 2,7 miljardia euroa. Konsernissa on maailmanlaajuisesti 15 tuotantolaitosta ja 77 paikallista kokoonpanotehdasta ja huoltokeskusta. www.sew-eurodrive.fi

Flowrox Oy

Flowrox Oy on vaativiin käyttökohteisiin tarkoitettujen teollisuusventtiileiden ja –pumppujen valmistaja. Lisäksi tarjoamme asiakkaillemme virtaustekniikan automaatiosovelluksia sekä prosessiteollisuudessa käytettävien venttiilien ja pumppujen huoltopalvelua. Flowrox-konsernin pääkonttori sijaitsee Lappeenrannassa ja tytäryhtiöt USA:ssa, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Venäjällä ja Kiinassa. www.flowrox.com